مقاله ها

دکتر روحانی در پایان آخرین جلسه هیات دولت در سال 95 و در جمع خبرنگاران:

دکتر روحانی در پایان آخرین جلسه هیات دولت در سال 95 و در جمع خبرنگاران:

سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تا رسیدن به همه اهداف تداوم می یابد/گزارش عملکرد دولت درباره اقتصاد مقاومتی در اختیار مردم قرار می گیرد/ آمارها نشانگر موفقیت دولت در مبارزه با آسیب‌های اجتماعی است/ تاکید بر اهتمام ویژه دولت بر حضور بیشتر زنان در عرصه‌های مدیریتی کشور / همه ارگان‌ها برای خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی آماده اند/ تقدیر از نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی برای حراست از امنیت و آرامش/قدردانی رییس جمهوری از تلاش های خبرنگاران و رسانه ها

 

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز چهارشنبه و در حاشیه آخرین جلسه هیأت دولت در سال 1395، در جمع خبرنگاران گفت: در سال جاری در زمینه زیرساخت‌های اقتصادی و تولیدی، حرکت‌های بسیار مثبتی در کشور انجام شد. ایجاد امنیت، پیشبرد برنامه های اقتصادی با کمک و حمایت مردم، خودکفایی در گندم، موفقیت در تولید و صادرات، جبران عقب‌ماندگی‌های گذشته در زمینه انرژی، رشد خوب و مناسب در زمینه مواد غذایی، کشاورزی، حمل و نقل ریلی، جاده‌ای، هوایی و صنعت گردشگری و همچنین افتتاح سدها و نیروگاه‌های جدید از مهم‌ترین این اقدامات بود.

رییس‌ جمهوری با اشاره به نامگذاری سال 1395 از سوی رهبر معظم انقلاب به "اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل"‌ تأکید کرد: در این زمینه ، با برنامه‌ریزی برای اجرای طرح‌های بلند مدت و کوتاه مدت، قدم‌های بسیار خوبی برداشته شد که گزارش این اقدامات، تقدیم مردم  خواهد شد.

دکتر روحانی، کاهش اتکاء به نفت و تکیه بر مالیات در بودجه سال 95، فزونی صادرات بر واردات، قدم‌های خوب در زمینه رشد اقتصادی، به دست آوردن جایگاه گذشته در صادرات نفت، گشایش روابط بانکی و حل مشکلات در حوزه حمل و نقل را از جمله اقدامات دولت یازدهم در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در زمینه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برشمرد.

رییس‌ جمهوری با اشاره به اینکه در سال جاری توانستیم باوجود معضلات و مشکلات موجود در منطقه، امنیت و آرامش را که هدف مهم دولت و نظام است، برقرار کنیم ، از همه نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی که از امنیت کشور به خوبی حراست کرده‌اند، قدردانی کرد.

رییس‌ جمهوری در ادامه به اهتمام ویژه مقام معظم رهبری به موضوع آسیب های اجتماعی و همچنین قدم‌های بسیار خوب دولت تدبیر و امید برای مبارزه با این آسیب‌ها اشاره کرد و گفت: در این زمینه معاونت اجتماعی وزارت کشور به یک سازمان ارتقاء یافت و شورای اجتماعی کشور به ریاست رییس جمهوری برای مقابله با این آسیب‌های اجتماعی، آغاز بکار کرد.

دکتر روحانی تصریح کرد: آمارها نشانگر موفقیت دولت در مبارزه با آسیب‌های اجتماعی است که البته راه طولانی در این زمینه در پیش است.

رییس‌ جمهوری با اشاره به میلاد حضرت زهرا(س) و همچنین بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در آستانه سال جدید شمسی ، اظهار داشت: به همه بانوان و مادران جامعه، ولادت این بانوی گرامی اسلام را تبریک می گویم که ایشان فخر همه مسلمانان و زنان عالم و سرور بانوان جهان است و راه سعادت، سبک زندگی، اطاعت خداوند و راه مبارزه با انحرافات را به همگان بویژه بانوان نشان داد.

دکتر روحانی تأکید کرد: وجود مقدس حضرت فاطمه زهرا(س) نشان می‌دهد که اسلام، مکتبی با عظمت بوده که بانویی جوان را به منزلتی عالی می‌رساند و برای همه تاریخ و انسان‌ها، الگویی بزرگ می شود.

رییس‌ جمهوری با اشاره به اقدامات دولت یازدهم در جهت خدمت‌رسانی به بانوان کشور، گفت: بانوان ایرانی در زمینه‌های آموزشی، علمی، اجتماعی و سیاسی همپای مردان در حال حرکت هستند که البته تبعیض‌های جنسیتی که از قرن‌ها پیش وجود داشته، باید جبران شود.

دکتر روحانی با تأکید بر حضور بیشتر زنان در عرصه‌های مدیریتی کشور، اظهار داشت: این جزء وظایف دولت است و بر ادامه این راه اهتمام ویژه داریم.

رییس‌ جمهوری با تأکید بر اینکه امیدواریم سال جدید سال محبت، دوستی و برادری و با سالروز ولادت حضرت زهرا(س) در آستانه آن، سالی نیکو باشد، تأکید کرد: باید کینه‌ها کنار گذاشته شود و بجای تفرقه، انشقاق و حرکتهای جناحی، همگان به دنبال، اتحاد و حفظ  امنیت، منافع و مصالح ملی باشیم.

دکتر روحانی گفت: باید اختلافات کنار گذاشته شود و روابط و فضای جدیدی گشوده شود، تا سال آینده شاهد انسجام اجتماعی بیشتر باشیم، چرا که با وحدت، همبستگی، اخوت و برادری، می‌توانیم به همه اهداف بلند نظام دست یابیم.

رییس‌ جمهوری با اشاره به اقدامات دولت برای رفاه حال مسافران در ایام تعطیلات نوروزی، گفت: امیدواریم تمام سفرهای مردم در این ایام همراه با خیر و سلامت باشد و همه ارگان‌ها برای خدمت‌رسانی به مسافران آماده هستند.

دکتر روحانی از مردم خواست در سفرهای نوروزی و در حین رانندگی و رفتار بهتر با طبیعت، مراقبت بیشتری کنند و سال جدید را با رفتار خوب با محیط زیست آغاز کنند.

رییس‌ جمهوری با اشاره به مشکلات محیط زیستی و طبیعی در برخی از استان‌ها بویژه خوزستان و همچنین عدم احتیاط و به تبع آن وقوع برخی حوادث رانندگی، گفت: امیدواریم در سال جدید شاهد حوادث غمبار و مشکل‌آفرین نباشیم و در همه زمینه‌ها رشد و شکوفایی در کشور بوجود آید.

دکتر روحانی با تأکید بر اینکه مردم همواره در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در کنار دولت بوده‌اند، ‌گفت: باید دست به دست هم دهیم و با تلاش و انسجام بیشتر،  در همه بخش‌ها بویژه اقتصادی، موفقیت، رشد و شکوفایی  بوجود آوریم.

رییس‌ جمهوری همچنین از خدمات و تلاش‌های هیأت دولت و همه مسئولین اجرایی و دولتی در سرتاسر کشور، قدردانی کرد.

دکتر روحانی با اشاره به اهمیت و وظیفه خطیر اطلاع‌رسانی و تشکر و قدردانی از همه خبرنگاران و رسانه‌های سراسر کشور، اظهار داشت: رسانه‌ها، باید برای اطلاع‌رسانی پیشرفت‌های کشور به مردم در سال آینده نیز پیشتاز باشند و با خبررسانی به موقع و دقیق،  به تحقق هر چه بیشتر منافع ملی کمک کنند.

آمار سایت

کاربران
50700
مطالب
83
نمایش تعداد مطالب
45962

ورود